Lækker wok med kylling

Jeg har i dag surfet lidt rundt i kogebogen Wok fra PP forlag, og med inspiration herfra fik jeg lavet en lækker aftensmad.

Jeg tømte køleskabet for grøntsager og skar dem alle i tynde stænger, hertil hakkede jeg 5 fed hvidløg, halvdelen af alle grøntsagerne brugte jeg i et forsøg på forårsruller uden friturestegning.

2 porre

2 røde snack peber

6 gulerødder

175 g champignon

150 g sukkerærter (kun til wok)

Marinade til 400 g kyllingebryst (opskrift direkte fra bog)

2 spsk akacie honning

6 spsk soya

4 spsk karry

2 spsk ketchup

2 tsk maizena

Alle ingredienser blandes til en marinade, der hældes ud over 400 g kyllingebryst skåret i strimler. Lad kyllingen trække minimum et kvarter i køleskabet.

Varm wokken med lidt olie, svits kyllingen med eventuel overskydende marinade, salt en smule, herefter tilsættes grøntsagerne, vent til sidst med sukkerærterne. Fornemmer du, at ingredienserne er ved at brænde på kan du tilsætte lidt vand, eller cola. Til sidst tilsættes sukkerærterne og når alle ingredienserne har den ønskede konsistens serveres retten med et drys frisk basilikum på toppen.


På billedet er også forsøg på forårsruller uden friturestegning.

 

 

 

 

 

Katrine

2 comments

Skriv et svar

