Seafoodsalat med soyadampet laks..

Jeg har været uden net i en længere periode og har derfor ikke fået blogget. Nu har jeg atter net og varmen er over os, varmt vejr er for mig lig med lette salater og lækre syrlige is.
I dag har jeg eksperimenteret med laks dampet i soya, resultatet blev rigtig godt og både madlavning og opvask er en leg på denne måde.
til to store portionsvis skal du bruge
100 g frisk spinat
1/2 agurk
1 sød rød snackpeber
4 tomater
6 friske asparges
To laksestykker friske eller fra frost
120 g rejer
1 spsk tyk soya
1 spsk olie
Citronpeber
Salt
sådan gør du:
Lav en lækker salat som ovenfor eller efter eget valg.
Læg to laksestykker på en bund af dobbelt sølvpapir, held en blanding af olie, soya, salt og Citronpeber over og dæk med sølvpapir så pakken slutter tæt. Pakken smides på en opvarmet pande og lades simre til laksen er mør- vær opmærksom på, at det kan komme til at lugte lidt brændt når soyaen tilberedes.
Fordel rejer og laks over salaten og nyd.

20120521-192511.jpg

1 comments

  1. Ser rigtig lækkert ud. Smart at stege laksen på panden i sølvpapir.
    Mon denne kan komme i Karma Kødgryden, da den er uden KØD?
    Smørstegte iaften 2 bundter grønne asparges fra min lokale Øko gartner`
    gårdbutik. Hældte ægblanding over (æg, mælk, salt og lidt mel) og lod det hæve under låg. Dertil purløg og friske rugbrød. Spist udenfor i 25 graders varme her kl 17.
    Lærkemor

Skriv en kommentar